Δράση που διοργανώνεται σε συνεργασία των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας και Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ελένης Νιάρχου και Βίκυς Ιππέκη


Οδηγίες

Ακολούθως και με αφετηρία τις δυο (2) φωτογραφίες οι μαθητές/τριες καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά αναλαμβάνοντας δράση για τη βιώσιμη διαχείριση του περιβάλλοντός τους ή την αντιμετώπιση των προβλημάτων του με τους εξής τρόπους: 

α) παράγοντας τα δικά τους γραπτά κείμενα για το περιβάλλον, που μπορεί να είναι: 

- επιστολές σε Τοπικούς Φορείς παρακινώντας για ανάληψη δράσης ή ενημερώνοντας την ευρύτερη κοινότητα για παρεμβάσεις στο τοπικό περιβάλλον από τη σχολική μονάδα (π.χ. ενημερωτική επιστολή για αναμόρφωση και υιοθεσία εγκαταλελειμένων χώρων δίπλα στο σχολείο, ενημερωτική επιστολή στους γονείς για τα υλικά κομποστοποίησης και ανακύκλωσης που συλλέγουν τα παιδιά, κ.ά.)   

- άρθρα στη σχολική εφημερίδα ή στον Τοπικό Τύπο για το περιβαλλοντικό ή κοινωνικό πρόβλημα της φωτογραφίας προς ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.

       - λεζάντες κάτω από τις φωτογραφίες ή συνθήματα για το περιβάλλον, που πρέπει να διατηρήσουν ή να αναλάβουν δράση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του (περιβαλλοντικών, κοινωνικών) 

            - ειδικά έντυπα με μέτρα και προτάσεις που εισηγούνται για το πρόβλημα ή τα προβλήματα που αποτυπώνονται στις φωτογραφίες τους  
            - περιβαλλοντικά μηνύματα σε κόμικς ή αφίσες που μπορούν να φιλοτεχνήσουν με τις φωτογραφίες ενημερώνοντας και καλώντας την τοπική κοινωνία σε δράση για το περιβάλλον (π.χ. εκστρατεία καθαρισμού της γειτονιάς, προβολής και προστασίας των μνημείων του τοπικού περιβάλλοντος)  

β) κάνοντας τις δικές τους συλλογές φωτογραφιών φωτογραφίζοντας το περιβάλλον της περιοχής τους ή τα προβλήματά του (περιβαλλοντικά ή κοινωνικά). 

 
Ως δεύτερη επιλογή η συμμετοχή στον Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας μπορεί να γίνει και με τη συγγραφή ΟΙΚΟιστορίας ή ποιήματος.

Στην περίπτωση αυτή η θεματολογία μπορεί να αντληθεί από α) το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιείται ή κάποιαπεριβαλλοντική δράση, β) τη θεματική των Τοπικών Δικτύων Π.Ε που συντονίζουν τα Γραφεία Περιβαλλοντικής («Το σχολείο μας συναντιέται με την Αειφορία», «Ο σχολικός κήπος των χρωμάτων και των αρωμάτων», Νερό και Αειφορική διαχείρισή του, Διαχείριση απορριμμάτων-μείωση-επαναχρησιμοποίηση-ανακύκλωση», «Αειφορική διαχείριση των μνημείων της Θεσσαλονίκης», «Ενημερώνομαι, ανακυκλώνω, σκέφτομαι τον συνάνθρωπο») γ) οποιοδήποτε περιβαλλοντικό θέμαμπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά. ‘Έτσι θεματικά πεδία μπορεί να είναι: ο σχολικός κήπος, το πράσινο στο σχολείο στη γειτονιά στην πόλη, το νερό, οι υγρότοποι, η λίμνη που κινδυνεύει και πρέπει να σωθεί, το πρόβλημα της συσσώρευσης απορριμμάτων, της ρύπανσης, η θαλάσσια ζωή που απειλείται κ.ά. Όσες μαθητικές ομάδες παράγουν ΟΙΚΟ-ιστορίες, αυτές τους θα πρέπει να είναι έως 500, ενώ τα ΟΙΚΟ-ποιήματα μέχρι 20 στίχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου